Ahogy közeledik a karácsony, a vásárlás öröme helyett sok család számára inkább a pénztárcájuk megterhelése válik a legnagyobb ünnepi kihívássá. A legújabb Privátbankár Árkosár-felmérés rávilágít arra, hogy az idei karácsonyi készülődés sokkal drágább, mint valaha. A három legnagyobb hipermarketlánc – Auchan, Tesco és Interspar – által mért élelmiszerárak emelkedése az idén rekordokat döntött. Az alapvető alapanyagok ára az egekbe szökött, így még a legolcsóbb bevásárlás is komoly kiadást jelent a családoknak.

Az ünnepi asztalra kerülő narancslé például 70%-kal drágult, míg az alma és a csirkemellfilé is több mint 30%-os áremelkedést mutatott. A liszt és más pékáru alapanyagok is közel 50%-kal drágultak, ami nemcsak a karácsonyi sütés-főzés költségvetését emeli meg, hanem a mindennapi ételek árát is az egekbe juttatja.
Mindezek fényében nem csoda, hogy az emberek idegesen számolják az árakat, miközben a karácsonyi díszek, ajándékok és finomságok beszerzése is drámaian emelkedett. Mindez nemcsak hogy megterheli a háztartások költségvetését, hanem az ünnepi hangulatot is elhomályosítja.
Ezért hát, ha szeretnénk idén méltóképpen ünnepelni, ne hagyjuk, hogy a pénztárcánk árnyéka elhomályosítsa a karácsony igazi lényegét. A felmérés teljes eredményei és a vásárlás hatásairól szóló részletes elemzés a Privátbankár oldalán található.